יום שני, 11 ביוני 2012

מכירת בולי הרשות הפלסטינית

בולי הרשות הפלסטינית, שהודפסו בגרמניה, הוצעו למכירה ישירות על ידי הסוכן בגרמניה שייצג את בית הדפוס ואת הרשות הפלסטינית. בנוסף, נמכרו הבולים גם בבתי הדואר בשטח הרשות הפלסטינית.

מסיבה בלתי ברורה לא כל הבולים שהודפסו הוצעו למכירה בבתי הדואר. שניים מן הבולים הראשונים שהונפקו ניתן היה לרכוש רק מן הסוכן בגרמניה. מתכונת זו לא איפשרה לאספנים לרכוש סדרות מלאות של בולים בבתי הדואר, אלא חייבה אותם לבצע את הרכישות באפיקים הבולאיים בלבד.  

הבולים הראשונים של הרשות הפלסטינית

מדיניות זו הופעלה על שלושה מבין בולי הסדרות הראשונות שהונפקו בשנת 1994.

האחד היה בול מסדרת הנשרים שערכו הנקוב הוא 50 מילס.



השני היה בול מסדרת הנשרים שערכו הנקוב הוא 250 מילס.



השלישי היה בול מסדרת הנוף שערכו הנקוב הוא 40 מילס.




כאשר התברר לי שאין אפשרות לרכוש את הבולים האלו בבתי הדואר, החלטתי לבייל מספר מעטפות בבולים החסרים, וזאת על מנת להבטיח כי גם הם יהיו לשימוש אמיתי בבתי הדואר. את המעטפות הכנתי לאורך השנים, כך שניתן למצוא מעטפות המבויילות בבולים אלו מתקופות שונות.   

להלן מספר מעטפות כדוגמה:

שימוש בבול מסדרת הנשרים בערך נקוב של 50 מילס.





שימוש בבול מסדרת הנשרים בערך נקוב של 250 מילס.



שימוש בבול מסדרת הנוף בערך נקוב של 40 מילס.




שימוש בשניים מן הבולים גם יחד על מעטפה אחת.




סדרת חג המולד לקראת שנת 2000

סדרת הבולים שהונפקה לכבוד חג המולד בחודש דצמבר 1999 הונפקה בשתי מהדורות שונות, אשר רק אחת מהן נמכרה בבתי הדואר בשטח הרשות הפלסטינית.

הבולים הרגילים הודפסו בארבעה צבעים.



הבולים החגיגיים, שלא הוצעו למכירה בבתי הדואר, הודפסו בחמישה צבעים, כולל צבע כסף. הצבע הנוסף הודפס רק על שני הבולים הימניים בכל גיליון.



מהשוואה בין מיקום נקודות ה"רמזור" המודפסות בשולי הגילונות עולה כי לא מדובר בהדפס רכב בצבע כסף שנוסף על חלק מן המהדורה המודפסת (אם זה היה המצב, ארבע הנקודות הרגילות היו באותו מיקום בשני הגיליונות). המדובר בהדפסה חדשה לחלוטין, עבורה הוכנו גלופות נפרדות.



דוגמה למעטפת יום ראשון של הבולים הרגילים.



דוגמה למעטפת יום ראשון של הבולים עם צבע כסף.



הבולים, שיום ההנפקה הרשמי שלהם היה 8 בדצמבר 1999, החלו להימכר בבתי הדואר מספר ימים קודם לכן, דבר שאפשר הכנת "מעטפות יום ראשון" מקומיות כבר ביום 4 בדצמבר 1999.  





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה