יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

ראיון טלפוני עם מנהל דואר יריחו

ביום 10 במאי 1994 קיימתי שיחת טלפון עם מר עבדאללה עות'מן, מנהל דואר יריחו. בשיחה זו תיאר מר עוסמן את  מה שהתרחש בדואר יריחו ביום האחרון לפעילות הדואר הישראלי. להלן תמליל מעובד של הראיון:


ביום 9 במאי 1994 הגיע מר יצחק לרום, קמ"ט (קצין מטה) דואר יהודה ושומרון במינהל האזרחי, אל בית הדואר של יריחו. במקום קיבלו את פניו מנהל דואר יריחו ונציג של הממשל האוטונומי הפלסטיני שהגיע משכם. בוצע רישום של כל הציוד שהיה בבית הדואר, המקום ננעל והמפתח הופקד בידי מושל יריחו.

בסיום הביקור לקח עימו מר יצחק לרום את החותמת של יריחו, ולמחרת (10 במאי 1994) נלקח גם מלאי הבולים שהיה בסניף.

מר לרום הציע כי בתקופת הביניים שעד מועד העברת הסמכות לידי הממשל הפלסטיני יפעל הדואר על פי המתאר הבא:
הדואר הנכנס יגיע מידי יום באמצעות רכב מירושלים , והדוור המקומי ימשיך כרגיל לחלק אותו לתושבים המקומיים.
שירותי דואר יוצא הפסיקו לפעול ביום 10 במאי 1994, מאחר ואין בבית הדואר לא בולים ולא חותמת דואר. ביום 20 במאי ייפתח כנראה בית דואר חדש בצומת אדם, והוא ייתן שירות לתושבי יריחו והסביבה. בימים הקרובים (עד שתוכן חותמת הדואר של הסניף בצומת אדם) הציע מר לרום כי דמי המשלוח ייגבו במזומן ויירשמו על גבי המעטפה. הדבקת הבולים, ההחתמה והמשלוח תיעשה ככל הנראה בדואר שכם.

פתרון דומה הוצע גם להפעלת שירותי הדואר ביריחו. דמי המשלוח ייגבו במזומן והמכתבים יועברו למשלוח בסניף הדואר של עזרייה (ירושלים).

התחזית היא שדואר יריחו יפתח שוב בתוך יומיים-שלושה.


ביום ראשון, 15 במאי 1994, הצלחתי ליצור שוב קשר עם מר עבדאללה עות'מן, וזאת לאחר מספר ימים בהם לא הייתה תשובה בסניף הדואר של יריחו:

היום, יום ראשון 15.5, פתח מר עות'מן את בית הדואר בשעות הבוקר, אולם אין לו לא חותמת ולא בולים כך שאינו יכול לקבל מכתבים למשלוח. הוא מחכה שאולי יספקו לו חותמת גומי עם הכיתוב "דואר יריחו" על מנת שיוכל לשלוח מכתבים דרך דואר ירושלים. בשלב זה הוא מחכה.



עמוד 1






עמוד 2









 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה